הפעם אני אתמיד



על פי החוק הראשון של ניוטון, כל מה שאני צריך כדי להתמיד זו דחיפה קטנה ושיעזבו אותי בשקט

יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

על אש, אדמה, קרח וביבי נסיך-היסודות

ערב נר שביעי של חנוכה התיישבתי מול הערוץ הראשון והתחלתי צופה בחידון התנ"ך למבוגרים. השאלה היחידה שיצא לי לשמוע הייתה ניסיון הכשלה היתולי של נתניהו את האדון אבשלום קור, שכן פרשתי מהצפייה אחרי שעה של ניצול הבמה על ידי שר החינוך וראש הממשלה למטרות פוליטיות. שני הליכודניקים לחכו זה את פנכתו של זה למול מחיאות כפיים של הקהל הצוהל והצוה"ל. נתניהו שיבח את סער על זה שיזם את החידון, סער תיקן אותו ואמר שנתניהו יזם את החידון (וגם הראה גבורה אדירה בטיפול בשריפת הכרמל, שלשמה נתכנסו היום) ונתניהו חייך בהסכמה. חיוכו היה גדול אפילו יותר כשמר יצחק נבון ניצל את במתו כדי להבהיר שהוא זה שיזם את החידון ושהאמת חייבת להיחשף, וכן גם חיוכי. כחלק מהמסע הפוליטי בשעה הראשונה של החידון, מסע שעייף אותי עד שכשהגיע זמן החידון פרשתי לשים ראשי המנומנם על התנ"ך הרך, נתניהו הצהיר שיקים טייסת כיבוי על שמו של אלעד ריבן. מדובר במהלך ראוי אחד בהתנהלותו של נתניהו מול התקשורת תחת פרוייקט כיבוי השריפה, התנהלות שכללה, בין היתר, הזנקת מטוס הכיבוי הגדול ביותר בעולם אחרי שהכבאים הכריזו שליטה על האש ורגעי תקשורת מביכים בהם נתניהו פוקד על אנשים שמבינים הרבה יותר ממנו בכיבוי משימות מעורפלות וחסרות פשר. מפקדי הכבאות מגמגמים והוא מישיר למצלמה מבט הרואי עם ניסון ללחלוחית קלה בצדי עיניו.

מעשיו המטופשים של נתניהו המחושב, הסיקור התקשורתי האדיר והקריאות לועדת חקירה לא היו קורות אף אם 100 אלף דונמים של אורנים היו נשרפים, אילולא הצטרפו אליהם גם כמה אנשים. אסון האוטובוס, שהתרחש באופן שניתן לפשט אותו לכמעט אקראי, הוא שהניע את האש הטבעית לאש ציבורית, תקשורתית ומדינית. למזלו של נתניהו, בארצנו ארבעים הרוגים נשכחים במהרה, ובעזרת הצהרות כמו הצהרת טייסת אלעד ניתן להראות כלומד לקחים ולצאת עם קצת פיח-גיבורים מתחת לעיניו במקום 90% כוויות. ביבי, שכינויו כמו נגזר ממשפחת מלוכה בשבט מאיזור אקלים משווני, הוא נסיך-קרח שממשיך ללהטט בין שריפה להקפאה. יכולים להתלקח עוד עצים רבים ביער, ודובים- אין. תבוא האש וביבי יוכל לנופף במסקנות שהוסקו והכל יהיה טוב ויפה.


כל מעצב מתחיל יודע- רכז את תמונתו של נתניהו לימין המרכזי


אך ביבי הוא אולי שקול במקרה זה, אך הוא רחוק שנות דור מהמנהיג הגדול שהוא מנסה לשרטט. חוכמת מנהיג גדול היא לא רק בהסקת מסקנות ישירות.

0 שקלים, כך פרסם עיתון "הארץ" ביום שני, זה התקציב שמעמידה הממשלה לטיפולי מנע והכנה לרעידות אדמה. במשך כל ההיסטוריה הגיאולוגית של ישראל, הקדום והמודרני, רעידות אדמה חזקות מתרחשות בתדירות קבועה. אני בטוח שאני לא צריך לפרט כאן את העובדות היבשות על שנים ועוצמות שידועות לרוב הציבור. העובדות הנמצאות כמובן לנגד עיני נתניהו. ועדות שחקרו את הנושא הניחו מולן שחור על גביי לבן את החיזיון הניתן למניעה של אלפי הרוגים והרס בהיקף מיליארדים רבים. הרס והרג שיגחיך לא רק את השריפה בכרמל, אלא יוכל גם למשחקי הגרעין של אחמדיניג'אד. מנהיג כמו נתניהו מבין מהשריפה כי הוא צריך להקים טייסת כיבוי. מנהיג - או שמא עליי לומר מנהל מדיני, כי על מנהיגות אין כאן ממש על מה לדבר- אמת צריך להבין כי אם בעבר הוא מצמץ מול איתני הטבע, אולי כדאי שהפעם הוא לא יתן לאמא אדמה להכניס לו אצבע לעין.

ממשכנו הבטוח בירושלים הרע ביותר שיכול לקרות לנתניהו ברעידה הבאה הוא נפילת איזו לבנה על ראשו שתתן לו איזו הארה, אבל אז כבר יהיה הרבה יותר קשה לבחור על שם מי, מתוך רשימת הענק שתונח לפניו, תקרא יחידת החילוץ המיוחדת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה